- 61% Polaków ogląda klipy wideo w internecie co najmniej raz w tygodniu – wynika z badania Ericsson ConsumerLab (Niemcy – 48%, Korea Płd. – 54%, USA – 53%, UK – 53%).
- Przychody branży TV wzrosną w ciągu 6 lat z 530 mld $ do 750 mld $.
- W 2020 roku połowa treści TV będzie konsumowana w formie wideo na życzenie.
Telewizja w 2020 roku będzie branżą wartą 750 mld dolarów ? wynika z analizy Ericsson Media Vision 2020. Na świecie będzie wówczas 1,5 mld gospodarstw domowych z dostępem do TV cyfrowej, 8 miliardów subskrybentów internetu mobilnego oraz 15 miliardów urządzeń zdolnych odtwarzać wideo.
? Sześć lat, dzielące nas od roku 2020, to olimpijski sprint w porównaniu do rekreacyjnego tempa w jakim przebiegała rewolucja medialna w XX wieku. Otwarcie londyńskich Igrzysk Olimpisjkich z 1948 roku było transmitowane przez BBC do 100 tysięcy odbiorników TV. Obraz z tej samej ceremonii, otwierającej Igrzyska w 2012 roku, również w Londynie, dotarł do 900 milionów osób ? powiedział Olaf Parasiewic, członek zarządu firmy Ericsson w Polsce. ? Same liczby nie oddają jednak skali zmian ? transformacji uległy zachowania odbiorców, sposób konsumpcji treści, czego konsekwencją jest m.in. rozwój telewizji mobilnej i multiscreeningu. Widać to również w naszym kraju, gdzie aż 61% osób ogląda wideo w internecie przynajmniej raz w tygodniu ? dodaje Parasiewicz.
Wideo jest najszybciej rosnącym segmentem w sieciach mobilnych. Według raportu Ericsson Mobility Report, ruch powodowany przez wideo będzie rósł o około 55% rocznie aż do 2019 roku. Już wówczas wideo będzie stanowić ponad połowę globalnego ruchu w sieciach komórkowych.
Raport Ericsson Media Vision 2020 przedstawia kluczowe prognozy dotyczące rynku telewizyjnego w 2020 roku:
– Społeczeństwo sieciowe w pełnej krasie ? 15 mld urządzeń umożliwiających odtwarzanie wideo, połączonych z sieciami IP, doporowadzi do transformacji sposobu w jaki korzystamy z telewizji.
– Treści i usługi sprzedawane w pakietach ? konsumenci będą w dalszym ciągu cenić prostotę i jeden rachunek za uslugi. Potrzeba korzystania z internetu pozwoli jednak na rozdzielenie ofert dostępu do sieci i dostępu do treści.
– OTT dla wszystkich ? dostarczanie treści poprzez istniejącą infrastrukturę stanie się jeszcze istotniejsze. Już dziś docieranie do odbiorców w sposób Over-The-Top (poprzez istniejącą infrastrukturę) jest podstawą działania serwisów tj. Youtube czy Netflix.
– Wideo na życzenie zrówna się z telewizją linearną ? rozwój nieograniczonego dostępu do sieci IP przyspieszy zmiany zwyczajów konsumenckich i jeszcze bardziej ułatwi korzystanie z ?video on demand?. W 2020 roku 50% treści TV będzie konsumowanych w ramach VOD.
– Nowe możliwości, nowe inwestycje ? Zwiększenie możliwości mobilnego internetu szerokopasmowego i jego penetracji na świecie potencjalnie umożliwi wprowadzenie na rynek potężnego urządzenia lub ekosystemu, będącego agregatorem treści TV.
– Przychody wzrosną do 750 mld $ – z poziomu 530 mld $ odnotowanego w 2013 roku. Przychody będą dzielić między sobą właściciele treści, nadawcy, dostawcy usług TV i dostawcy internetu.
W 2020 roku sposobów konsumowania treści wideo będzie nieporównywalnie więcej niż obecnie. Zaczynając od oglądania wydarzeń na żywo na ekranie telewizora z ekranem 4K Ultra HD, poprzez przypominanie sobie starych odcinków ?Przyjaciół? na siedmiocalowym tablecie w drodze do pracy. Podstawą doskonałych doświadczeń konsumenckich w 2020 roku będzie możliwość wyboru i natychmiastowość dostępu do treści TV.
Więcej o Ericsson Media Vision 2020:
MediaVision2020
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska