Usługa SMS obchodzi 20 rocznicę powstania. Pierwsza wiadomość tekstowa została wysłana 3 grudnia 1992 roku w Wielkiej Brytanii. Ericsson był jednym z kluczowych współautorów tego standardu. Systemy naliczania opłat prepaid (przedpłacone) pomogły telefonii i SMS-om dokonać rewolucji kilka lat później. W 2011 roku zostało wysłanych niemal 10 bilionów wiadomości tekstowych. Technologia SMS potrafi obecnie ratować życie i zwiększać bezpieczeństwo.
<
p>Pomysł związany z wysyłaniem wiadomości tekstowych pojawił się już w 1988 roku, gdy Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych (ETSI) włączył SMS do pierwszego cyfrowego paneuropejskiego standardu ? GSM. Firma Ericsson była kluczowym współautorem tego standardu. Początkowo, głównym zadaniem technologii SMS miało być informowanie o wiadomości w poczcie głosowej.
Pierwsza wiadomość tekstowa pomiędzy dwiema osobami została przesłana 3 grudnia 1992 roku i zawierała życzenia ?wesołych świąt?. Mimo że, usługa została rozwinięta i umożliwiała sprawne komunikowanie pomiędzy ludźmi, nie pobiła rynku. W 1995 roku przeciętny użytkownik wysyłał średnio 0,4 wiadomości w ciągu miesiąca.
Dopiero wraz z wprowadzeniem modelu biznesowego opartego o sprzedaż przedłpaconą, telefonia mobilna i SMS zaczęły zyskiwać na znaczeniu. Firma Ericsson była jedną z pierwszych, która wprowadziła możliwość tzw. real-time charging, co wpłynęło znacząco na upowszechnienie usługi SMS. Klienci mogli dzięki rozwiązaniu Ericssona kontrolować swoje wydatki, a operatorzy mieli pewność, że otrzymają zapłatę za swoją usługę. Obecnie naliczanie opłat w czasie rzeczywistym (ang. real-time charging) pozwala konsumentom kontrolować wydatki nie tylko na rozmowy i sms-y, ale również na pakiety danych, zakup biletów, czy aktywację promocji.
To w większości młodzi ludzie przyczynili się do rewolucji, jaką wywołała usługa SMS. Nastolatki stworzyły unikalny język zawierający krótkie słowa, skróty i emotikony. Według raportu Ericsson ConsumerLab 2012, wysyłanie wiadomości tekstowych pozostaje ulubionym sposobem komunikowania nastolatków, podczas korzystania z telefonu komórkowego, zwłaszcza wtedy gdy nie są pod presją czasu.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.
Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.
Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
www.facebook.com/ericssonpolska