Zwolnienia pracowników to jeden ze skutków międzynarodowego kryzysu. Nad Wisłą, póki co, sytuacja wygląda odwrotnie, przynajmniej w niektórych branżach. Firmy poszukując profesjonalnych agentów-doradców ubezpieczeniowych, intensywnie inwestują w szkolenia.
Powołany przez Grupę Ergo Hestia Sopocki Instytut Ubezpieczeń tylko od lutego do września 2008 roku przeszkolił 152 kandydatów na agentów sopockiego ubezpieczyciela.
– Rynek ubezpieczeń potrzebuje profesjonalnego i kompleksowego doradztwa – mówi Danuta Rocławska, szef biura Sopockiego Instytutu Ubezpieczeń. – Nie wystarczy już znać bieżących zagadnień związanych z ubezpieczeniami, trzeba wyprzedzać rosnące wymagania klientów. Inwestycja w rozwój agenta od początku jego współpracy z firmą ubezpieczeniową to budowanie trwałych i opartych na lojalności relacji.
W ramach Sopockiego Instytutu Ubezpieczeń odbywają się również szkolenia dla menedżerów sprzedaży pracujących w Ergo Hestii.
– Przygotowaliśmy programy szkoleniowe wprowadzające stopniowo w świat ubezpieczeń. Od początku roku wzięło w nich udział 80 menedżerów sprzedaży – dodaje Danuta Rocławska.
Idea Sopockiego Instytutu Ubezpieczeń wyrosła ze specyfiki kultury korporacyjnej Ergo Hestii nastawionej na dzielenie się wiedzą. To pierwsze w polskich ubezpieczeniach tak kompleksowe przedsięwzięcie edukacyjne.
– Chcemy, aby w przyszłości Sopocki Instytut Ubezpieczeń wypełnił lukę edukacyjną na całym rynku ubezpieczeniowym – mówi Małgorzata Gwodz, dyrektor Biura Doboru i Rozwoju Kadr w Grupie Ergo Hestia. – Dzisiaj agent ubezpieczeniowy musi być doradcą, bez którego rady, opartej na rzetelnej wiedzy, trudno podejmować decyzje finansowe.