Allegro.pl wprowadziło nowy program: Program Ochrony Kupujących. Zastąpił on usługę Bezpłatne Ubezpieczenie Kupujących.
Choć wiele istotnych elementów uległo zmianie, generalna zasada pozostaje identyczna: w ramach Programu serwis aukcyjny Allegro oferuje Kupującemu zwrot wpłaconej Sprzedającemu kwoty (do 300 zł) w przypadku, gdy zapłacił za towar, ale go nigdy nie otrzymał lub otrzymał towar, który znacznie różni się od tego, który był opisany na stronie z przedmiotem.
Serwis postanowił znacznie uprościć zasady oraz warunki przyznawania zwrotu wpłaconej kwoty. Allegro liczy na to, że dzięki temu niemal wszyscy poszkodowani Kupujący będą mogli uzyskać rekompensatę. Świadomość istnienia Programu w takim kształcie powinna też wpłynąć pozytywnie na zaufanie do zakupów na Allegro.
Oto lista najważniejszych zmian (w stosunku do usługi Bezpłatne Ubezpieczenie):
? zniesienie ograniczeń dotyczących komentarzy pozytywnych Sprzedającego (wcześniej Sprzedający musiał mieć co najmniej 2 punkty w systemie komentarzy, czyli co najmniej dwa komentarze pozytywne, a przynajmniej jeden z nich musiał być wystawiony co najmniej 30 dni przed zakończeniem aukcji),
? zniesienie ograniczeń dotyczących daty rejestracji Sprzedającego oraz czasu uzyskania przez niego komentarzy pozytywnych (wcześniej Sprzedający musiał być zarejestrowany w Allegro co najmniej od 60 dni),
? zniesienie dodatkowego kroku w procedurze (teraz dane jednostki Policji oraz numery dochodzenia/śledztwa są podawane od razu przy wypełnianiu wniosku, nie trzeba ich w późniejszym terminie uzupełniać),
? wydłużenie czasu, w którym można wypełnić Formularz (wcześniej 15 dni – od 30 do 45 dnia po zakończeniu aukcji, teraz znacznie dłużej – od 30 do 90 dnia po zakończeniu).
Teraz z Programu można skorzystać w przypadku dokonywania zakupu od każdego Sprzedającego z wyjątkiem tych, którzy w momencie składania oferty mieli przewagę komentarzy negatywnych (-1 lub mniej punktów).
Najważniejszym z warunków otrzymania zwrotu jest zgłoszenie sprawy na Policję i otrzymanie pisemnego postanowienia o wszczęciu dochodzenia/śledztwa.
Dodatkowo strona informacyjna Programu została przebudowana w taki sposób, by jeszcze łatwiej dostępne były wszystkie wyjątki, czyli przypadki, w których zwrot nie może zostać przyznany (np. przesyłka „za pobraniem” lub odbiór osobisty).
Więcej informacji o Programie:
http://www.allegro.pl/help_item.php?tid=45&item=126
Więcej informacji o aukcji internetowej Allegro:
http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/marketing/about.php
http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/marketing/press/index.php