Wiadomości branżowe

?Bloomberg Businessweek Polska?: cena olimpijskiego złota. Dodatek ?Dobre, bo polskie?

?Bloomberg Businessweek Polska?: cena olimpijskiego złota. Dodatek ?Dobre, bo polskie?
21.07.2012 Komunikat prasowy ?Bloomberg Businessweek Polska?: cena olimpijskiego złota. Dodatek ?Dobre, bo polskie? 21.07.2012 18:00 Platforma Mediowa Point Group SA Sponsorzy dają po 100 mln

21.07.2012

Komunikat prasowy ?Bloomberg Businessweek Polska?: cena olimpijskiego złota. Dodatek ?Dobre, bo polskie? 21.07.2012 18:00 Platforma Mediowa Point Group SA Sponsorzy dają po 100 mln dolarów. Radwańska może wygrać ponad 1 mln. Malezyjscy badmintoniści ? dwa razy tyle. Londyn nie ma szans na syndrom barceloński, ale tak jak wszyscy chce zarobić. W najnowszym wydaniu ?Bloomberg Businessweek Polska? ? raport o olimpijskiej kasie. W numerze również dodatek ?Dobre, bo polskie?, czyli czym możemy się pochwalić w świecie biznesu. Ponadto w najnowszym wydaniu ?BBWP?: zielone imperium ministra rolnictwa, burzliwe lato ubezpieczycieli, jak powstrzymać falę bankructw w branży budowlanej, kim jest nowa prezes Yahoo!, jak Kruk Krukowi robi konkurencję, parabankowy rynek w Polsce oraz grubszy portfel angielskiej królowej. Ludzie powinni się cieszyć, gdy do miasta przyjeżdża cyrk. Jednak XXX Letnie Igrzyska Olimpijskie, które rozpoczną się za tydzień w Londynie, otacza atmosfera uczuć uderzająco dwuznacznych. Każdy londyńczyk zaświadczy, że olimpiadzie towarzyszy mnóstwo marudzenia. Entuzjazm przygasiły m.in. koszty organizacji igrzysk. Pierwotne szacowano je na 2,4 mld funtów (12,6 mld zł) na wszelkiego rodzaju budowy i 1 mld funtów (5,3 mld zł) na ?rewitalizację?. Kolejne 700 mln funtów (3,7 mld zł) miał zainwestować sektor prywatny. Obecnie szacuje się, że brytyjski budżet wysupłał w sumie 11 mld funtów (58,4 mld zł). 3 mld funtów podczas boomu, kiedy przyznawano Londynowi prawo organizacji igrzysk, wyglądają całkiem inaczej niż 11 mld podczas drugiej fali podwójnej recesji? W najnowszym wydaniu ?Bloomberg Businesweek Polska? o tym, jak londyńczycy przyjmą sportowców i kibiców igrzysk olimpijskich. ?BBWP? zagląda także za kulisy i do kas okołoolimpijskich. Zdradza m.in., że do wyprodukowania 4,7 tys. medali na olimpiadę i paraolimpiadę zużyto 8 ton złota, srebra i miedzi z kopalni miedzi Kennecott Utah w Salt Lake City i mongolskiej kopalni Oyu Tolgoi. Złoty medal zawiera jedynie 1,34 proc. prawdziwego złota ? minimum 6 g. W 92,5 proc. składa się ze srebra. A ile kosztuje przygotowanie do zdobycia medalu? Do startu w niektórych dyscyplinach olimpijskich nie trzeba mieć fortuny. Oprócz talentu wystarczy kilkaset złotych. Ale są takie, w których bez pomocy sponsora albo bogatej rodziny ani rusz. Przegląd dyscyplin olimpijskich i związanych z nimi kosztów ? na łamach ?Bloomberg Businessweek Polska?. ?BBWP? publikuje także rozmowę ze specjalistą marketingu sportowego, który ocenia, ile może być wart kontrakt reklamowy zawodnika, który zdobędzie w Londynie złoty medal. Rozpiętość kwot zaskakuje: od 40 tys. do 1,2 mln zł! Skąd te różnice ? zdradza Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Prawo do posługiwania się olimpijskim logo oraz flagą z pięcioma kołami kosztuje. Firma, która decyduje się je wykupić, najpierw musi pogodzić się z rachunkiem wystawionym przez MKOl (lub jego lokalne oddziały), a później ze znacznie większymi wydatkami na kampanie reklamowe, w których pochwali się prestiżowym partnerstwem. Poza tym Międzynarodowy Komitet Olimpijski ściga wszystkich, którzy ośmielają się użyć symboli igrzysk. Dlaczego londyńska ustawa olimpijska ?jest najbardziej drakońska w historii? ? o tym w przedolimpijskim numerze ?Bloomberg Businessweek Polska?. ?BBWP? zagląda również za kulisy krajowej polityki. Afera taśmowa z Agencją Rynku Rolnego i Elewarrem zniszczyła karierę ministra Marka Sawickiego. A to tylko część majątku pozostającego w gestii resortu rolnictwa. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi to siedem biur, 13 departamentów (od płatności bezpośrednich przez rybołówstwo po sprawy obronne i ochronę informacji niejawnych). Zatrudnia około 880 urzędników. Właśnie w tym resorcie zarabia się najwięcej ? przeciętnie 7,41 tys. zł ? podczas gdy średnia dla wszystkich ministerstw to 5,5 tys. zł. Jak wygląda ?zielone imperium? ? o tym w najnowszym numerze ?Bloomberg Businessweek Polska?. Polityczna burza zepchnęła na dalszy plan prawdziwe burze. Jednak tegoroczne lato to nerwowy czas nie tylko dla polityków, ale i dla ubezpieczycieli. Najpierw upadło biuro podróży Sky Club, potem Alba Tour, wreszcie Africano Travel ? wszystkie z obowiązkowymi gwarancjami ubezpieczeniowymi. Potem gradobicie i ulewy uderzyły na Warmii i Mazurach, a trąby powietrzne spustoszyły wsie na Pomorzu, w Wielkopolsce i w Kujawsko?Pomorskiem. Ubezpieczyciele wciąż szacują szkody. O ile do plajt w turystyce, powodzi i lokalnych podtopień zdążyli się już przyzwyczaić, o tyle tegoroczne anomalie pogodowe mogą być dla nich zaskoczeniem. Ich konsekwencją mogą być wyższe składki ubezpieczeniowe, bo zgodnie z zasadą ubezpieczeniową im wyższe ryzyko, tym ostrzejsze warunki tej ochrony. Czy huragany przywieją podwyżki cen polis ? o tym na łamach ?Bloomberg Businessweek Polska?. ?BBWP? pisze też o fali upadłości w branży budowlanej. 18 lipca, trzy tygodnie po polskim półfinale EURO 2012, drogowcy rozstawili pachołki na odcinku autostrady A2 do stolicy, który zyskał przejezdność przed turniejem. Czas położyć ostatnią warstwę asfaltu. Kierowcy, którzy już przyzwyczaili się do jazdy z prędkością autostradową, muszą zwolnić do 70 km/godz. Zwalniać ? ale pracowników ? będą też firmy drogowe. Trwa dramatyczna walka o to, by fala upadłości w branży nie uruchomiła w Polsce domina, jakie na świecie wywołał upadek Lehman Brothers. Od stycznia upadły w Polsce 472 przedsiębiorstwa, wynika z danych firmy Euler Hermes. Najbardziej dramatycznie przybywa bankructw właśnie wśród firm budowlanych. Pogrążają je zatory płatnicze. Cierpią zwłaszcza podwykonawcy. Jak zatrzymać tę falę ? o tym w najnowszym numerze ?Bloomberg Businessweek Polska?. W ?BBWP? nie może zabraknąć również jednej z największych niespodzianek ze świata wielkiego biznesu. Przeprowadzony w ścisłym sekrecie wybór Marissy Mayer na prezes Yahoo! zaskoczył wszystkich. Okoliczności spotkania osób odpowiedzialnych za znalezienie nowego prezesa z kandydatką przypominały szpiegowską powieść Johna Le Carrégo. 37?letnia Mayer jest prezeską celebrytką, której każdy ruch jest uważnie śledzony. Jest pełna życia, inteligentna i elokwentna. Ma zaraźliwy śmiech i opinię osoby obsesyjnie skupionej na szczegółach produktu. Była jedną z pierwszych pracownic Google. Teraz ma wyprowadzić na prostą byłego konkurenta. Kim jest nowa prezes Yahoo! i czy wystarczy jej pomysłów i innowacyjności ? o tym w ?Bloomberg Businessweek Polska?. A na rynku krajowym ? ostra gra Wojciecha Kruka. Jubiler sprzedał firmę, a teraz wraca pod tą samą marką. W podręcznikach zarządzania niewiele jest przykładów przedsiębiorców, którzy po sprzedaży własnej firmy wznowili działalność pod tym samym szyldem i w tej samej branży. Na karty studenckich skryptów chce trafić Wojciech Kruk, który z córką i synem postanowił rzucić wyzwanie spółce W.Kruk. W nowym jubilerskim biznesie poznańskiej rodziny role są podzielone. Firma należy do Wojtka Kruka juniora, który zajmuje się zarządzaniem, oraz Ani Kruk, która odpowiada za wzornictwo wyrobów. Ona też firmuje nową sieć sklepów Ania Kruk. O tym, jak ?Kruk krukowi konkurencję robi? ? w ?Bloomberg Businessweek Polska?. ?BBWP? pisze również o prężnie rozwijającym się rynku parabanków. Od czasu kiedy banki muszą przestrzegać Rekomendacji T Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) pozwalającej na pożyczenie pieniędzy, jeśli miesięczna rata nie przekroczy 50 proc. dochodu netto kredytobiorcy, rosną obroty instytucji, które rekomendacji przestrzegać nie muszą. Branży pomaga nie tylko Rekomendacja T. Parabanki poszukują klientów m.in. w małych i średnich miejscowościach, gdzie dostęp do usług bankowych jest trudniejszy. Dużą grupą klientów są też emeryci i renciści, którzy nawet bez ograniczeń KNF są dla banków mało interesujący. Z ustaleń ?BBWP? wynika, że średnia suma pożyczana przez parabanki to 1,5?3 tys. zł. Interes zwietrzyły też firmy windykacyjne, które same zaczynają udzielać pożyczek. Jak wygląda parabankowy rynek w Polsce ? o tym w najnowszym wydaniu ?Bloomberg Businessweek Polska?. ?BBWP? zagląda również do portfela? brytyjskiej królowej. Elżbieta II, która w czerwcu obchodziła 60. rocznicę panowania, może liczyć na 16?procentowy wzrost dochodów, bo wzrosły zyski Crown Estate, a deputowani zmienili przepisy o królewskich finansach. Monarchini będzie miała w roku fiskalnym trwającym od kwietnia 2013 roku do marca 2014 roku prawo do 36 mln funtów (192 mln zł) wobec 31 mln funtów (165 mln zł) w roku bieżącym. Zarządzająca królewskimi nieruchomościami Crown Estate zbija kokosy na dnie morskim i Regent Street. Na czym zarabia brytyjska królowa ? na łamach ?Bloomberg Businessweek Polska?. Najnowszemu wydaniu ?Bloomberg Businessweek Polska? towarzyszy dodatek ?Dobre, bo polskie?. Kiedy mówimy ?dobre, bo polskie?, pierwszą rzeczą, która przychodzi nam na myśl, jest żywność. Dlaczego? Bo jest zdrowa, bo nie jest przesycona chemią, bo jest regionalna, bo jest po prostu smaczna. Ale równie cenne są i inne nasze produkty, usługi, patenty. A co z ludźmi? Czy ludzie, dobrzy menedżerowie, mogą stać się wizytówką Polski, jakości i stylu zarządzania? Tak. Polscy przedsiębiorcy odnoszą sukcesy, polscy menedżerowie potrafią przeprowadzić firmę przez kryzys, coraz więcej menedżerów z Polski robi międzynarodowe kariery. Sposób zarządzania i prowadzenia biznesów przez polskich menedżerów jest uznawany na całym świecie, dzięki temu świetnie odnajdują się oni w strukturach globalnych ? mówi Ewa Małyszko, prezes zarządu PKO BP BANKOWY PTE SA. Polski sukces nagłaśniają sami przedsiębiorcy, i to nie zawsze wspólnymi siłami. Stworzenie wspólnej platformy, zebranie tych rozproszonych działań mogłoby wiele zmienić. Szczególnie że jest się czym pochwalić ? mówi Krzysztof Przybył, prezes Teraz Polska. Czym możemy się chwalić i co jest ?dobre, bo polskie? ? w dodatku do najnowszego wydania ?Bloomberg Businessweek Polska?. Nowy numer ?Bloomberg Businessweek Polska? w sprzedaży w poniedziałek, 23 lipca. E-wydanie ?Bloomberg Businessweek Polska? jest dostępne pod adresem http://ewydanie.bbwp.pl/index.php?act=users&sub=login. Użytkownicy Iphone?ów i Ipadów oraz urządzeń obsługiwanych przez system operacyjny Android mogą pobrać cyfrową wersję pisma z AppStore i Android Market już od soboty wieczorem. ?Bloomberg Businessweek Polska? to polska edycja jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie. Ukazuje się od września 2011 r. Jego wydawcą jest Point Group Business Unit, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM). Magazyn jest wydawany na licencji Bloomberg L.P., wydawcy ?Bloomberg Businessweek?. To pierwsza międzynarodowa licencja od czasu przejęcia magazynu ?Businessweek? przez Bloomberg w 2009 roku. Od sierpnia redaktorem naczelnym ?BBWP? będzie Cezary Szymanek.

A to już wiesz?  Mało wiemy o przestępstwach komputerowych

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy