13.12.2013
Komunikat prasowy Ekstraklasa pomoże młodym piłkarzom 13.12.2013 12:38 Fundacja LOTTO Milion Marzeń Fundacja Ekstraklasy, we współpracy z Transparency International, przeprowadzi cykl szkoleń skierowanych do młodych piłkarzy. Ich celem będzie uświadomienie adeptom futbolu zagrożeń płynących z gier hazardowych. W projekt włączyła się Fundacja LOTTO Milion Marzeń. Projekt, organizowany przez Fundację Ekstraklasy we współpracy z Transparency International, międzynarodowej organizacji zwalczającej praktyki korupcyjne i 6 innych lig w Europie (m.in. niemieckiej Bundesligi) ma pomóc w przeciwdziałaniu ustawianiu wyników meczów, poprzez uświadamianie młodych piłkarzy i kształtowanie u nich właściwych postaw, już na wczesnym etapie kontaktu z zawodowym futbolem. ? Dziś we współczesnym futbolu mamy do czynienia z zupełnie innymi formami zagrożeń o tle korupcyjnym niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu ? mówi Marcin Animucki, Prezes Zarządu Fundacji Ekstraklasy. ? Celem projektu jest edukacja młodych zawodników na jak najwcześniejszym etapie, by możliwie szybko zdali sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka ciążyć będzie na nich w zawodowej piłce. Jedna chwila rozluźnienia może zmarnować ich trud włożony w długoletnie treningi i budowanie kariery ? tłumaczy Marcin Animucki. Podczas szkoleń, które w formie warsztatów zostaną przeprowadzone z udziałem piłkarzy wszystkich Klubów Ekstraklasy, wykwalifikowani trenerzy będą na konkretnych przykładach tłumaczyć, w jakich sytuacjach o tle korupcyjnym mogą znaleźć się młodzi piłkarze i na jakie naciski mogą być narażeni. Szkolenia będą odbywać się do końca sezonu 2013/2014. Partnerem projektu została Fundacja LOTTO Milion Marzeń, której jednym z celów statutowych jest m.in. podejmowanie i wspieranie działań w zakresie profilaktyki ryzyka uzależnienia od hazardu. Wspieranie sportowców ma dla Fundacji LOTTO szczególne znaczenie, ponieważ wiele swoich działań adresuje ona do dzieci i młodzieży i opiera je właśnie na autorytecie mistrzów sportu. To oni bowiem mogą pozytywnie wpływać na postawy młodszego pokolenia.