Wiadomości branżowe

Marki Godne Zaufania – wyniki sondażu European Trusted Brands 2007

Marki Godne Zaufania – wyniki sondażu European Trusted Brands 2007
Europejscy konsumenci wybrali marki, którym ufają najbardziej. Nokia i Nivea to marki, które niezmiennie od 7 lat cieszą się największym zaufaniem wśród Europejczyków. W siódmej już edycji badania European Trusted Brands 2007 wzięło udział ponad 24 tysiące respondentów z 15 krajów. Wskazali oni marki godne zaufania, które nagrodzone zostaną Złotym Godłem i - zupełnie nowym - Kryształowym Godłem European Trusted Brands 2007. Organizatorem tego największego europejskiego badania konsumenckiego jest Reader’s Digest.W tegorocznej, siódmej już edycji badania European Trusted Brands marki, które cieszą się największym zaufaniem Europejczyków to: Nokia, Nivea (wybrane jako marki godne zaufania w kategorii telefon komórkowy i kosmetyki do pielęgnacji skóry we wszystkich 15 krajach), Visa (zwycięzca w kategorii karta płatnicza w 14 krajach), Cannon (zwycięzca w kategorii aparat fotograficzny/kamera w 11 krajach), Kellogg’s (zwycięzca w kategorii płatki śniadaniowe w 9 krajach). Wybory te potwierdzają, że w kwestii zaufania do marki istotne jest dla Europejczyków czy marka ma długie tradycje i czy jest dobrze

Europejscy konsumenci wybrali marki, którym ufają najbardziej. Nokia i Nivea to marki, które niezmiennie od 7 lat cieszą się największym zaufaniem wśród Europejczyków. W siódmej już edycji badania European Trusted Brands 2007 wzięło udział ponad 24 tysiące respondentów z 15 krajów. Wskazali oni marki godne zaufania, które nagrodzone zostaną Złotym Godłem i – zupełnie nowym – Kryształowym Godłem European Trusted Brands 2007. Organizatorem tego największego europejskiego badania konsumenckiego jest Reader’s Digest.

W tegorocznej, siódmej już edycji badania European Trusted Brands marki, które cieszą się największym zaufaniem Europejczyków to: Nokia, Nivea (wybrane jako marki godne zaufania w kategorii telefon komórkowy i kosmetyki do pielęgnacji skóry we wszystkich 15 krajach), Visa (zwycięzca w kategorii karta płatnicza w 14 krajach), Cannon (zwycięzca w kategorii aparat fotograficzny/kamera w 11 krajach), Kellogg’s (zwycięzca w kategorii płatki śniadaniowe w 9 krajach). Wybory te potwierdzają, że w kwestii zaufania do marki istotne jest dla Europejczyków czy marka ma długie tradycje i czy jest dobrze znana.

Tegoroczne wyniki pokazują również kilka ciekawych zmian w dotychczasowych wyborach polskich respondentów. Po raz pierwszy od początku istnienia badania jako markę godną zaufania w kategorii samochód respondenci wybrali markę Toyota. Równie duża zmiana nastąpiła w kategorii firma internetowa, w której za markę godną zaufania polscy respondenci po raz pierwszy wybrali markę Neostrada TP.

W badaniu European Trusted Brands 2007 największe zaufanie Polaków zdobyły w swoich kategoriach następujące marki: Toyota (samochód), Amica (urządzenia AGD), IBM (komputer osobisty), Nokia (telefon komórkowy), Orange (operator telefonii komórkowej), Sony (aparat fotograficzny/kamera), Orbis Travel (biuro turystyczyne), PKO Bank Polski (bank), Visa (karta płatnicza), PZU S.A. (towarzystwo ubezpieczeniowe), Neostrada TP (firma internetowa), PKN Orlen (stacja benzynowa), Centrum (witaminy), Apap (środek przeciwbólowy), Gripex (leki na przeziębienie), L’Oréal (kosmetyki do pielęgnacji włosów), Avon (kosmetyki zapachowe i kolorowe), Nivea (kosmetyki do pielęgnacji skóry), Vizir (proszek do prania), Nestlé (płatki śniadaniowe).

W 10 kategoriach wybieranych lokalnie, największym zaufaniem obdarzone zostały następujące marki: TVN (stacja TV), Winiary (producent żywności), Herbapol Lublin (preparat ziołowy/homeopatyczny), Dr Oetker (ciasta/desery), Hortex (soki), Blend-a-med (pasta do zębów), Domestos (środki czystości), Slimfast (preparat na odchudzanie), Geriavit Pharmaton (preparat na witalność), Pioneer Pekao (Fundusz inwestycyjny). Marki te otrzymają nagrodę Złote Godło European Trusted Brands 2007.

W tym roku zmianie uległ wizerunek statuetek wręczanych zwycięskim markom. Dla podkreślenia unikatowości i wyjątkowości nagród zmianie uległo również nazewnictwo. Oprócz Złotego Godła przyznane zostanie Kryształowe Godło European Trusted Brands 2007 dla marek, które w badaniu uzyskały najwyższe notowania w czterech kryteriach: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, zaspokojenie potrzeb klienta. Dotychczas marki te otrzymywały Srebrne Godła. To właśnie wśród laureatów tych nagród jest co roku najwięcej zmian, a każda taka zmiana pokazuje reakcję konsumentów na pozycję rynkową marki.

W siódmej edycji badania European Trusted Brands Kryształowe Godła otrzymają marki: Mercedes (samochód), Beko (urządzenia AGD), Toshiba (komputer osobisty), Sony Ericsson (telefon komórkowy), Era (operator telefonii komórkowej), Panasonic (aparat fotograficzny/kamera), Itaka (biuro turystyczne), Lukas Bank (bank), MasterCard (karta płatnicza), ING Nationale Nederlanden (towarzystwo ubezpieczeniowe), Onet.pl (firma internetowa), Shell (stacja benzynowa), Falvit (witaminy), Nurofen (środek przeciwbólowy), Aspirin C (lek na przeziębienie), Dove (kosmetyki do pielęgnacji włosów), Christian Dior (kosmetyki zapachowe i kolorowe), Vichy (kosmetyki do pielęgnacji skóry), Persil (proszek do prania), Dr Oetker (płatki śniadaniowe), Discovery (stacja telewizyjna), Danone (producent żywności), Oscillococcinum (preparat ziołowy/homeopatyczny), Delecta (ciasta/desery), Tymbark (soki), Colgate (pasta do zębów), Ajax (środki czystości), Naturell (preparat na odchudzanie), Bodymax (preparat na witalność), Arka BZ WBK (fundusz inwestycyjny).

European Trusted Brands to największe i najszerzej zakrojone badanie konsumenckie, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Badanie to jest jedynym w Europie, które oprócz tematyki marketingowej bada również nastroje społeczne i każdego roku pogłębia analizę portretu typowego Europejczyka. Głównym celem badania jest wskazanie poziomu zaufania konsumentów do poszczególnych dziedzin życia społecznego, począwszy od zaufania do grup zawodowych aż po marki.

European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001r. i od tamtej pory jest ono co roku kontynuowane w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna edycja została przeprowadzona w sierpniu i wrześniu 2006 r. w 15 krajach europejskich, łącznie z Rosją (Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Węgry, Wielka Brytania.). Respondenci zostali wybrani spośród 4-milionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Próba ustalona na podstawie selekcji i wyników badania odzwierciedlała zróżnicowanie demograficzne każdego z krajów. W tegorocznej edycji przeanalizowano łącznie 24 213 ankiet.

A to już wiesz?  Na Uczelni Łazarskiego rusza pierwsza edycja studiów podyplomowych pod nazwą Polska Szkoła Mentoringu

Źródło Tarsago Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy