Wiadomości branżowe

Noworoczne postanowienie gimnazjalisty: ?Jem smacznie i zdrowo?

Noworoczne postanowienie gimnazjalisty: ?Jem smacznie i zdrowo?
Już 9 stycznia ruszy 2. edycja programu edukacyjnego „Jedz smacznie i zdrowo”. Po zakończonej sukcesem 1. edycji, organizatorzy postanowili sięgnąć po nowe pomysły, które dodatkowo uatrakcyjnią naukę zdrowego odżywiania. Dla nauczycieli przygotowano nowy materiał merytoryczny, czyli m.in. 6 gotowych scenariuszy lekcji w praktycznych i eleganckich zestawach dydaktycznych. Z kolei na młodzież czeka konkurs plastyczno-filmowy, gdzie do wygrania będą fantastyczne nagrody dla klasy i szkoły. Program organizowany przez markę WINIARY przy współudziale Federacji Polskich Banków Żywności zagości w gimnazjach do końca roku szkolnego.Nie od dziś wiadomo, że zdrowe, racjonalne odżywianie to podstawa. Jest ono warunkiem prawidłowego rozwoju, dobrego samopoczucia oraz pełnej dyspozycji do nauki młodzieży. By ułatwić nastolatkom start w dorosłość, opracowano program edukacyjny skierowany do gimnazjów pod hasłem „Jedz smacznie i zdrowo”.Głównym celem akcji „Jedz smacznie i zdrowo” jest zwiększenie świadomości uczniów na temat odpowiedniego komponowania pełnowartościowych posiłków i zapoznanie ich z tajnikami prawidłowej diety. Pierwsza edycja programu, która

Już 9 stycznia ruszy 2. edycja programu edukacyjnego „Jedz smacznie i zdrowo”. Po zakończonej sukcesem 1. edycji, organizatorzy postanowili sięgnąć po nowe pomysły, które dodatkowo uatrakcyjnią naukę zdrowego odżywiania. Dla nauczycieli przygotowano nowy materiał merytoryczny, czyli m.in. 6 gotowych scenariuszy lekcji w praktycznych i eleganckich zestawach dydaktycznych. Z kolei na młodzież czeka konkurs plastyczno-filmowy, gdzie do wygrania będą fantastyczne nagrody dla klasy i szkoły. Program organizowany przez markę WINIARY przy współudziale Federacji Polskich Banków Żywności zagości w gimnazjach do końca roku szkolnego.

Nie od dziś wiadomo, że zdrowe, racjonalne odżywianie to podstawa. Jest ono warunkiem prawidłowego rozwoju, dobrego samopoczucia oraz pełnej dyspozycji do nauki młodzieży. By ułatwić nastolatkom start w dorosłość, opracowano program edukacyjny skierowany do gimnazjów pod hasłem „Jedz smacznie i zdrowo”.

Głównym celem akcji „Jedz smacznie i zdrowo” jest zwiększenie świadomości uczniów na temat odpowiedniego komponowania pełnowartościowych posiłków i zapoznanie ich z tajnikami prawidłowej diety. Pierwsza edycja programu, która odbyła się w roku szkolnym 2010/2011, pokazała, że kwestia zdrowego odżywiania żywo interesuje młodzież i wzbudza w nich wiele emocji. Gimnazjaliści chętnie uczyli się praktycznych porad dotyczących odżywiania, a nauczyciele licznie zgłaszali chęć ich edukacji. Program okazał się ogromnym sukcesem, co potwierdzają osiągnięte wyniki. Monika Jusińska-Zbiegniewska, Marketing Manager marki WINIARY powiedziała:

– W zeszłym roku w naszym programie wzięło udział niemal 500 gimnazjów z całej Polski. Zgłosiło się ponad 600 nauczycieli, którzy przeprowadzili zajęcia na temat zdrowego odżywiania dla blisko 23 000 uczniów z ponad 1000 klas. To nasz wielki sukces! Ogromnie się cieszymy z tego wyniku i mamy nadzieję, że w tym roku uda nam się go jeszcze poprawić.

Druga odsłona programu „Jedz smacznie i zdrowo” to kompilacja sprawdzonych i docenionych przez pedagogów elementów 1. edycji oraz świeżych rozwiązań angażujących samych uczniów. Zasady programu zostały niezmienione. Zgłoszenia do niego może dokonać każdy nauczyciel, wypełniając formularz na specjalnie przygotowanej stronie programu – www.jedzsmacznieizdrowo.pl. Następnym krokiem jest przeprowadzenie zajęć. Jako pomoc dydaktyczną każdy pedagog otrzyma specjalny zestaw złożony z 6 scenariuszy lekcji przygotowanych przez metodyka oraz plansz i plakatów informacyjnych. Podczas I. edycji okazały się one nieocenioną pomocą, która w wielu szkołach znalazła stałe miejsce w wystroju klas i stołówek.

A to już wiesz?  Grosz do grosza, czyli jak nauczyć dziecko oszczędzania

Katarzyna Hałys, nauczycielka biologii w Gimnazjum w Łukawcu oraz Publicznym Gimnazjum w Stobiernej, która uczestniczyła w zeszłorocznej akcji, powiedziała:

– Z pewnością wezmę udział w nadchodzącej edycji. Program edukacyjny „Jedz smacznie i zdrowo”  jest znakomity, ponieważ porusza tematy, które interesują młodzież. Wśród proponowanych scenariuszy w zeszłym roku wybrałam temat dotyczący niemarnowania żywności, jednak  w trakcie zajęć poruszyliśmy także inne zagadnienia dotyczące zdrowego odżywiania.

Specjalnie dla gimnazjalistów przygotowano obfitujące w wiele atrakcji: stronę internetową programu oraz profil na Facebooku. Gwoździem programu „Jedz smacznie i zdrowo” będzie po raz kolejny konkurs plastyczno-filmowy, w którym do wygrania są nowoczesne tablice multimedialne oraz wyjątkowe zestawy kulinarne. Dodatkowo dwie szczęśliwe zwycięskie klasy dostaną zaproszenie do Warszawy. Jest więc o co walczyć.

2. edycja programu „Jedz smacznie i zdrowo” rozpocznie się 2 stycznia 2012 roku i potrwa do 29 czerwca 2012 roku. Wraz z Nowym Rokiem ruszy również strona www.jedzsmacznieizdrowo.pl.

 

***********************************

Program „Jedz smacznie i zdrowo” jest akcją edukacyjną marki WINIARY prowadzoną w gimnazjach we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności. Pierwsza edycja odbyła się w roku szkolnym 2010/2011. Wzięło w niej udział niemal 500 gimnazjów z całej Polski. Ponad 600 nauczycieli przeprowadziło lekcje na temat zdrowego odżywiania dla blisko 23 000 uczniów z ponad 1000 klas. Misją „Jedz smacznie i zdrowo” jest nauka młodzieży zasad prawidłowego i zdrowego odżywiania oraz zachęcenie do podejmowania pierwszych samodzielnych prób gotowania.

Program marki WINIARY jest częścią szerszej kampanii zatytułowanej „Jedz smacznie i zdrowo”. prowadzonej od czterech lat przez wiele marek z portfolio firmy Nestlé, której celem jest promowanie zdrowego odżywiania wśród konsumentów. Wiąże się on z przyjęciem przez Nestle strategii NHW (Nutrition, Health, Wellness) będącej strategią odpowiedzialnego biznesu firmy Nestlé, w imię której zobowiązuje się ona produkować wysokiej jakości produkty, będąc jednocześnie wiarygodnym partnerem w żywieniu oraz dbałości o zdrowie i dobre samopoczucie konsumentów.

A to już wiesz?  ?Jedno euro to majątek? - IKEA wspiera UNICEF


Źródło Winiary. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy