Pierwsze półrocze 2004 przyniosło intensywny rozwój Internetowej Platformy Motoryzacyjnej mojeauto.pl, na który złożyły się zarówno podjęte przez Zarząd kroki w restrukturyzacji działalności biznesowej, jak i nowe uwarunkowania makroekonomiczne.
Rozwój branży Internetowej
Stymulującym czynnikiem rozwoju dla całej branży Internetowej była stale powiększająca się liczba użytkowników Sieci. Jak wskazują najnowsze dane NetTrack, w maju było w Polsce ponad 7,5 mln Internautów powyżej 15 roku życia, czyli co czwarty Polak korzystał z sieci. Poza tym na rynku ceny dostępu do sieci spadają, a także zwiększyło się zaufanie do Internetu. Z pewnością są to czynniki zachęcające do korzystania z nowego medium.
Mojeauto.pl zanotowało od początku roku wysoki wzrost popularności. W porównaniu do grudnia 2003 liczba unikalnych Użytkowników witryny wzrosła o ponad 50%.
Stały wzrost liczby Internautów odwiedzających strony mojeauto.pl zawdzięczany jest jednak nie tylko ogólnej tendencji rynkowej, ale także intensywnemu rozwojowi Platformy.
Nowości w serwisie
W minionym półroczu jednym z najważniejszych wydarzeń w życiu mojeauto.pl było rozpoczęcie współpracy z GE Capital Bank SA. Bank jest częścią grupy General Electric i zajmuje wiodącą pozycję wśród instytucji finansowych świadczących usługi dla Klientów indywidualnych. Celem podjęcia wspólnych działań było wsparcie Programu GE pard zrzeszającego w sieć autoryzowane przez GE Capital Bank salony dealerskie samochodów używanych z terenu całej Polski.
Nowością na skalę Polski było także rozpoczęcie prowadzenia rankingów TOP TEN mojeauto.pl, które dotyczą zainteresowania nowymi samochodami w Internecie. Rankingi popularności dostarczają nowych informacji o rynku motoryzacyjnym. Teraz poza wynikami sprzedaży, do dyspozycji analityków są także dane dotyczące zainteresowania samochodami w Polsce, które świadczą o nastrojach i tendencjach potencjalnych klientów.
Sam serwis www.mojeauto.pl również przeszedł modernizację. Poprawiony został wygląd strony głównej. Dział ?Motofinanse?, ?Motogazeta? oraz ?Samochody Nowe? zostały rozbudowane. Powstały nowe serwisy poświęcone samochodom osobowym, firmowym oraz luksusowym.
Mojeauto.pl stara się brać udział w najważniejszych wydarzeniach branży motoryzacyjnej w kraju. Platforma objęła patronat medialny nad konferencją „Nowe zasady kształtowania się rynku motoryzacyjnego po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej”, która odbyła się w połowie marca w Poznaniu, a także nad targami motoryzacyjnymi Inter Moto we Wrocławiu.
Inne znaczące wydarzenie, w które była zaangażowana Internetowa Platforma Motoryzacyjna, to III Międzynarodowa Konferencja Branży Flotowej zorganizowana 28 kwietnia w hotelu Marriott pod hasłem ?3 DNI DO UNII – Przyszłość paneuropejskiego rynku flotowego po rozszerzeniu o dynamicznie rozwijające się i wschodzące rynki flotowe Europy Środkowo-Wschodniej? połączona z galą Fleet Awards POLSKA ? plebiscytem polskiej branży flotowej.
I co dalej
Liczba użytkowników mojeauto.pl stale rośnie. Przybywa ofert samochodów używanych, planowana jest poprawa wyglądu i funkcjonalności sewisu ?Auta Używane?. Pojawi się tam także, jako w jedynym serwisie w Polsce, aktualny raport awaryjności DEKRA. W dziale poświęconym samochodom nowym wkrótce będzie możliwość porównywania konkretnych samochodów między sobą, co zapewne zostanie docenione przez Internautów. Wkrótce powstanie też nowy serwis ?Flota? skierowany do klienta biznesowego, ponieważ aż 33% Użytkowników Platformy to przedstawiciele wyższej kadry menedżerskiej, z czego 17% to właściciele firm.
Wybrane części mojeauto.pl będą dostępne na innych serwisach internetowych, a o szczegółach ekspansji poinformujemy już wkrótce.
Dostęp do wszystkich informacji i baz samochodów zawartych w serwisie www.mojeauto.pl jest bezpłatny i nie wymaga logowania.