Uruchomienie odpowiednio zaplanowanej kampanii to jedynie pierwszy etap pracy każdej agencji. Prawdziwa misja rozpoczyna się w momencie, kiedy możliwe staje się jej optymalizowanie, czyli wyszukiwanie najlepszego rozwiązania ? w tym przypadku – drogi do sukcesu.
Optymalizacja kampanii reklamowych to nic innego jak dążenie do uzyskania najlepszych wyników przy wcześniej opracowanych założeniach. W rękach specjalistów leży zatem czujna obserwacja oraz elastyczność działań jeszcze przed i już podczas trwania kampanii. Jednym ze sposobów na zbadanie zainteresowania Internautów zanim owa kampania nabierze tempa, jest umieszczenie kodów mierzących ruch na stronie klienta. Ich zadaniem jest zebranie danych dotyczących użytkowników którzy odwiedzają serwis w celu stworzenia tzw. profilu behawioralnego klienta. Na podstawie takich informacji możemy wyodrębnić wśród użytkowników sieci grupę osób która prezentuje podobne zainteresowania i cechy demograficzne. Metoda ta nazywana jest predictive retargetiniem.
W trakcie trwania kampanii mamy możliwość na jeszcze dokładniejsze poznanie użytkowników ? mówi Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET. Na tym etapie wiemy jak zachowują się internauci uprzednio przypisani do konkretnej grupy behawioralnej. Badamy ich zachowania i rozpoznajemy jaki jest ich udział w liczbie generowanych odsłon lub wykonywanych akcji. Pomocnym zabiegiem okazuje się również geotargetowanie, dzięki którym możemy dowolnie kierować kampanię na obszary (miasta, województwa) w których reklama cieszy się największym zainteresowaniem – dodaje.
W celu minimalizacji ryzyka ponoszonego przez klienta warto poddać wnikliwej analizie podstawowe wskaźniki trwającej kampanii. Mowa o współczynniku klikalności (CTR), współczynniku odrzuceń (bounce rate) oraz o np. średniej długości wizyt na stronie. Uwadze specjalistów nie powinno umknąć wcześniej zdefiniowane KPI, które określać może konkretne akcje na stronie www z wyszczególnieniem poszczególnych źródeł ruchu. Analiza ta pozwala na regularną eliminacje nieefektywnych miejsc reklamowych.
Kolejnym krokiem do sukcesywnej optymalizacji kampanii jest regulowanie czasu emisji banerów. Już po kilku tygodniach jej wyświetlania możemy wyodrębnić dni bądź godziny w których cieszyła się ona największą popularnością wśród wybranej grupy docelowej. Modyfikacji w trakcie trwania kampanii podlega również capping, czyli limit wyświetleń reklamy przypadający na jednego unikalnego użytkownika w sieci. Capping wyraża się w cyfrach, które są odpowiednikami liczby kontaktu danego odbiorcy z naszym przekazem. Liczba ta ulega zmniejszeniu bądź zwielokrotnieniu w zależności od zaangażowania użytkowników oraz sumy wykonanych akcji na stronie.
Usługa NR1WINTERNECIE jest stale raportowana. Dzięki ciągłym analizom jesteśmy w stanie dostarczyć reklamodawcy wiele informacji na temat jego kampanii ? komentuje Kamila Szwagiel, Project Manager GRUPA 365NET. W przypadku realizacji założenia, które wymaga od potencjalnego klienta wykonania kilku akcji jednocześnie (kliknięcie w banner, dokonanie zakupu, bądź uzupełnienie formularza rejestracyjnego) jesteśmy w stanie stwierdzić która z konwersji przynosi najgorsze rezultaty, i w efekcie wymaga poprawy. Brak klikalności może być spowodowany błędnie dobraną kreacją reklamową. Brak zakupu ? słabą przejrzystością strony www. Powodów dla których kampania może nie przynosić zamierzonych efektów jest wiele. Na szczęście rozwiązań tego typu problemów jest jeszcze więcej.
Stała optymalizacja i regularna praca nad poprawieniem efektywności kampanii jest nieodłącznym elementem sukcesu kampanii zarówno brandigowych, jak i sprzedażowych. Zarówno z punktu widzenia reklamodawcy, jak i agencji której powierzono realizację kampanii, podstawowym kryterium optymalizacji jest zysk. W tym przypadku sukces klienta to również sukces usługodawcy.
www.nr1winternecie.pl
<
p>Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl
http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net