Warszawa 14.12.2007, marka Shell została uznana za jedną z najsilniejszych marek konsumenckich na polskim rynku otrzymując tytuł Superbrand Polska. Jest to już III edycja projektu Superbrands w naszym kraju, której inicjatorem jest agencja – The Superbrands Ltd. – powołana do życia w połowie lat 90’ w Londynie.
Pomysłodawcą programu Superbrands jest międzynarodowa organizacja The Superbrands Ltd. Została ona utworzona w celu promowania idei brandingu w 1994 roku. Aktualnie działa w ponad 80 państwach.
Zgodnie z definicją agencji mianem Superbrand określana jest marka, która uzyskała najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Oferuje ona konsumentom korzyści, które decydują o jej przewadze nad konkurencyjnymi markami.
Marki stanowiące przykład efektywnego brandingu zostają wybrane głosami niezależnego panelu ekspertów zwanego Radą Marek. Stanowi ona reprezentację osób z różnych środowisk związanych z mediami, marketingiem, promocją oraz kreowaniem marki. Podstawą organizacji są eksperci, którzy wnoszą swoją wiedzę dotyczącą lokalnego rynku oraz samego brandingu.
Tytuł Superbrand uzyskuje mniej niż 5% wszystkich marek poddanych ocenie Rady.
Jest to kolejne, w ostatnim czasie, wyróżnienie dla Shell Polska po otrzymaniu Gold Standard – nagrody przyznawanej w kompleksowym badaniu satysfakcji Klientów.