Wiadomości branżowe

Sprostowanie informacji prasowej Dva.pl | wortale gonią portale cd.

Po naszym wczorajszym sprostowaniu informacji prasowej opublikowanej przez wortal dva.pl otrzymaliśmy od dva.pl ripostę, na którą poczuliśmy się w obowiązku odpowiedzieć.  Na wstępie przepraszamy dva.pl jeśli poczuli się dotknięci naszymi sformułowaniami, ale nie to było naszym celem. Naszym celem było wyjaśnienie jednego, kluczowego dla całej informacji opublikowanej przez dva.pl sformułowania. To sformułowanie brzmi tak: Badania udostępniane na witrynie Alexa uznawane są w obecnej chwili za najbardziej bezstronne i wiarygodne na świecie". Informacja taka po prostu nie jest prawdziwa i wprowadza czytelników w błąd. O to w całym sprostowaniu nam chodziło. Nie wątpimy, że dva.pl ma więcej użytkowników, którzy używają Alexa Toolbar, niż idg.pl, co do tego nie mamy wątpliwości. Jedyna wątpliwość to przedstawienie Czytelnikom wyników z Alexa.com jako najbardziej bezstronnych i wiarygodnych na świecie badań na takie sformułowanie kierowane do mediów, w kontekście którego występuje idg.pl po prostu nie możemy się zgodzić dlatego poczuliśmy się w obowiązku napisać to

Po naszym wczorajszym sprostowaniu informacji prasowej opublikowanej przez wortal dva.pl otrzymaliśmy od dva.pl ripostę, na którą poczuliśmy się w obowiązku odpowiedzieć.

 

Na wstępie przepraszamy dva.pl jeśli poczuli się dotknięci naszymi sformułowaniami, ale nie to było naszym celem. Naszym celem było wyjaśnienie jednego, kluczowego dla całej informacji opublikowanej przez dva.pl sformułowania. To sformułowanie brzmi tak: Badania udostępniane na witrynie Alexa uznawane są w obecnej chwili za najbardziej bezstronne i wiarygodne na świecie”. Informacja taka po prostu nie jest prawdziwa i wprowadza czytelników w błąd. O to w całym sprostowaniu nam chodziło. Nie wątpimy, że dva.pl ma więcej użytkowników, którzy używają Alexa Toolbar, niż idg.pl, co do tego nie mamy wątpliwości. Jedyna wątpliwość to przedstawienie Czytelnikom wyników z Alexa.com jako najbardziej bezstronnych i wiarygodnych na świecie badań na takie sformułowanie kierowane do mediów, w kontekście którego występuje idg.pl po prostu nie możemy się zgodzić dlatego poczuliśmy się w obowiązku napisać to sprostowanie. Nie było naszym celem obrażać DVA.pl, ale po prostu w sposób ironiczny zweryfikować tą, podkreślamy – nieprawdziwą informację.”

 

Bezstronne i wiarygodne badania ilości internautów korzystających z danych witryn prowadzą na świecie Comscore Media Metrix http://www.comscore.com/ oraz NielsenNetratings http://www.nielsennetratings.com/. W Polsce badania użytkowników Internetu prowadzą Polskie Badania Internetu http://panel.pbi.org.pl/index.html oraz Prawdziwy Profil (GeM) http://www.gem.pl/page.php?content=pprofil.

 

Nie jest prawdą również – jak twierdzą przedstawiciele DVA.pl – że Ranking Prawdziwy Profil prowadzony przez Global eMarketing obejmuje swoim zasięgiem witryny, które mają podpisaną umowę z sieciami reklamowymi Ad.net, ARBOmedia, IDMnet i Qnet. W rzeczywistości obejmuje wszystkich wydawców, którzy podpisali stosowną umowy dotyczącą współpracy z GeM. Obok ww. sieci reklamowych w badaniu tym biorą udział takie wydawnictwa jak International Data Group Poland S.A. czy Vogel Burda Communications Sp. Z o.o. Co więcej wiarygodność oraz bezstronność badania Prawdziwy Profil w jednoznaczny sposób potwierdza certyfikat badawczy przyznany 26 marca 2003 przez Internet Advertising Bureau Polska http://www.iab.pl/pressroom.xml?id=39.

A to już wiesz?  Piróg dla WPROST: samochody z Wiejskiej podjeżdżają do gejowskiej agencji

 

Nie możemy też zgodzić się z twierdzeniem przedstawicieli DVA.pl, że osądzenie czy użytkownicy Internet Explorera z zainstalowanym programem Alexa Toolbar mogą w jakikolwiek sposób reprezentować globalną społeczność, pozostawiamy czytelnikom. Na wszystkich dojrzałych rynkach medialnych tj. radiowy, telewizyjny czy prasowy powstają wyspecjalizowane organizacje badawcze pozwalające na szczegółową analizę odpowiedniego medium umożliwiające usystematyzowanie wiedzy o rynku, obecnych na nim podmiotów oraz realną ocenę ich potencjału.

 

Czytelnicy powinni samodzielnie ocenić argumenty przytaczane przez obie strony oraz wyciągnąć z nich odpowiednie wnioski.

 

International Data Group Poland S.A., polski oddział największego na świecie, międzynarodowego koncernu wydawniczego w branży komputerowej – International Data Group – wydającego 300 czasopism w 80 krajach świata. W Polsce IDG Poland wydaje tygodnik Computerworld (www.computerworld.pl), wraz z Raportami Computerworld (między innymi Computerworld TOP 200 – Polski Rynek Informatyczny i Telekomunikacyjny), magazyn kadry zarządzającej CXO (www.cxo.pl), miesięcznik PC World Komputer (www.pcworld.pl) wraz z wydaniami specjalnymi PC World Komputer Extra i PC World Komputer Special, miesięczniki NetWorld (www.networld.pl), Digit (www.digit.pl), Kino Domowe DVD (www.kinodomowe.idg.pl), GameStar (www.gamestar.pl) oraz serwisy online Internet Standard (www.internetstandard.pl), IT Partner (www.itpartner.pl), serwis rekrutacyjny dla branży IT JobUniverse (www.jobuniverse.pl), Informator IT (informator.idg.pl), Fotografia (www.fotografia.idg.pl), CyberJoy (www.cyberjoy.pl), Cyber (www.cyber.com.pl). International Data Group Poland S.A. jest również twórcą pierwszego polskiego portalu IT – IDG.pl (www.idg.pl).

Źródło IDG Poland. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy