22.01.2013
Komunikat prasowy Sylwester Latkowski zastąpił Michała Kobosko na stanowisku redaktora naczelnego WPROST 22.01.2013 14:26 Platforma Mediowa Point Group SA Sylwester Latkowski zastąpił Michała Kobosko na stanowisku redaktora naczelnego tygodnika WPROST. O zmianie zdecydował wydawca tygodnika Michał M. Lisiecki. ?Michał Kobosko przeprowadził WPROST przez najtrudniejszy okres po zwolnieniu poprzedniego redaktora naczelnego. Zbudował znakomity zespół, dzięki któremu WPROST jest dzisiaj najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem. Dzisiaj przed zespołem WPROST stoją nowe wyzwania i dlatego misja naczelnego dobiegła końca. Jako wydawca dziękuję mu za podjęcie w ciągu dwóch lat naszej współpracy dwóch wielkich wyzwań, wprowadzenia na rynek magazynu Bloomberg Businessweek Polska i objęcia funkcji naczelnego WPROST w bardzo niekomfortowych dla niego warunkach. Dzisiaj jednak WPROST potrzebuje zmiany. Życzę Michałowi Kobosko kolejnych sukcesów i wyzwań zawodowych nie mniejszych niż te, które do tej pory były jego udziałem? ? mówi Michał M. Lisiecki, uzasadniając decyzję o zmianie na stanowisku redaktora naczelnego. ?Dzisiaj rynek stawia przed tygodnikiem WPROST i jego redaktorem naczelnym kolejne nowe wyzwania. Chcę podziękować Michałowi Lisieckiemu za blisko dwa lata niełatwej, ale twórczej współpracy? ? mówi Michał Kobosko. Sylwester Latkowski od października 2012 sprawował funkcję zastępcy redaktora naczelnego WPROST. Jednocześnie od maja 2012 r. kierował zintegrowanym newsroomem internetowym odpowiedzialnym za redakcję serwisów informacyjnych WPROST i ich obecność w serwisach społecznościowych. W tym czasie serwis Wprost.pl, pod kierownictwem Latkowskiego, zanotował wzrost odwiedzalności w skali miesiąca o ponad 40 proc. w stosunku do poprzedniego roku (wg danych Gemius Traffic). Latkowski jest też autorem i współautorem publikacji na łamach tygodnika WPROST, w tym m.in. artykułów poświęconych sprawie Amber Gold oraz ? wraz z Michałem Majewskim ? tekstu na temat pracy Michała Tuska dla linii lotniczych OLT. Za te publikacje obaj dziennikarze byli nominowani do nagrody Grand Press w kategorii dziennikarstwo śledcze oraz do Nagrody im. Andrzeja Wojciechowskiego. ?Sylwester Latkowski jest nie tylko znakomitym dziennikarzem śledczym, który podejmuje się najtrudniejszych tematów, ale jest także człowiekiem doskonale poruszającym się w świecie nowych mediów, których rola w rozwoju tytułów prasowych jest nie do przecenienia. Ja osobiście cenię redaktora Latkowskiego za jego warsztat dziennikarza śledczego, ale także za aktywność i kreatywność? ? mówi Lisiecki. Sylwester Latkowski to reżyser, scenarzysta, dziennikarz, producent filmów i wydawnictw fonograficznych; autor filmów: ?To my, rugbiści? (2000), ?Blokersi? (2001; wyróżniony tytułem ?As EMPiK-u?), ?Pub 700? (2002; uznany za Najlepszy Dokument na festiwalu filmowym w Kazimierzu), ?Gwiazdor? (2002), ?Nakręceni, czyli szołbiznes po polsku? (2003), ?Klatka? (2003), ?Kamilianie? (2003; w 2004 otrzymał nagrodę na Ogólnopolskim Przeglądzie Katolickich Programów Telewizyjnych i Radiowych), ?Śledczak? (2004), ?Pedofile? (2005), ?Zabić Papałę? (2008), ?Ścigany? (wspólautor Piotr Pytlakowski, 2010), „Wszystkie ręce umyte. Sprawa Barbary Blidy” (współautor Piotr Pytlakowski, 2010), ?Ostatnia Wieczerza? (2011). „Człowiek z Lasu. Polska lokalna” (2012). Prowadził i reżyserował programy telewizyjne: ?Nakręcona noc? i ?Konfrontacja?. Autor cyklu telewizyjnego „Granice kariery” (2012). W 2001 roku otrzymał wyróżnienie Fundacji Kultury za książkę ?Pamiętam jak…?. Jest także autorem książek „Zabić Papałę” (2008) i „Polska mafia” (2011) oraz wspólnie napisanych z Piotrem Pytlakowskim „Olewnik.Śmierć za 300 tysięcy”(2009), „Przykrywkowcy” (2010) i „Wszystkie ręce umyte. Sprawa Barbary Blidy” (2010) oraz „Biuro Tajnych Spraw. Kulisy Centralnego Biura Śledczego” (2012). Jest czynnym użytkownikiem portali społecznościowych (Twitter: @LatkowskiS, Facebook: http://www.facebook.com/LatkowskiSylwester). Michał Kobosko kierował tygodnikiem WPROST od lutego 2012 r. Wcześniej był redaktorem naczelnym ?Bloomberg Businessweek Polska?, wydawanym, tak jak WPROST, przez Platformę Mediową Point Group S.A. (www.point-group.pl)