- Romtelecom, największy rumuński operator telefonii stacjonarnej, zdecydował się na outsourcing operacji w terenie
- Pięcioletnia umowa o usługi zarządzane zapewni mu wyższą wydajność i niższe koszty
- 4 stycznia 2010 r. Ericsson przejmie około 400 pracowników
Dzięki pięcioletniej umowie managed services z firmą Ericsson, Romtelecom będzie mógł się lepiej skupić na świadczeniu klientom nowatorskich usług. Od 4 stycznia 2010 r. rumuński operator zleci firmie Ericsson na zasadzie outsourcingu część zadań związanych z pracą w terenie.
„Chcemy stać się jeszcze efektywniejszym operatorem. Zamierzamy wprowadzać kolejne nowatorskie usługi przesyłania głosu i danych oraz szerokopasmowe usługi telewizyjne i internetowe dla naszych klientów” – stwierdza Yorgos Ioannidis, dyrektor generalny Romtelecom. „Ta strategiczna umowa partnerska ułatwi nam realizację tego celu”.
„Zainwestowaliśmy ponad miliard dolarów w narzędzia, metody i procesy o zasięgu globalnym” – mówi Valter D’Avino, szef działu usług zarządzanych w firmie Ericsson. „Teraz przyniosą one nową wartość dodaną firmie Romtelecom i jej klientom. Dzięki tej umowie możemy aktywnie wesprzeć rozwój rumuńskiego sektora telekomunikacyjnego”.
Jest to pierwsza umowa o usługi zarządzane zawarta przez firmę Ericsson w Rumunii. Ericsson będzie odpowiedzialny za serwis prewencyjny i naprawczy systemów przełączania i zasilania w terenie.
W wyniku umowy około 400 pracowników firmy Romtelecom przejdzie do firmy Ericsson, powiększając zespół działu usług globalnych.
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.
Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji” poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 75 000 pracowników. W 2008 r. uzyskała przychody w wysokości 209 mld SEK (32,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska