Inżynier

W cyfrowej transformacji najważniejszy jest człowiekc

W cyfrowej transformacji najważniejszy jest człowiekc
W cyfrowej transformacji najważniejszy jest człowiek Warszawa, 18 czerwca 2019 – PKB Polski może zwiększyć się nawet o 275 mld złotych w ciągu najbliższych sześciu

W cyfrowej transformacji najważniejszy jest człowiek

Warszawa, 18 czerwca 2019 – PKB Polski może zwiększyć się nawet o 275 mld złotych w ciągu najbliższych sześciu lat, jeśli w pełni wykorzystamy potencjał cyfryzacji . Samo rozwijanie i wdrażanie rozwiązań chmurowych, sztucznej inteligencji, big data czy Internetu rzeczy nie wystarczy jednak firmom do osiągania przewagi konkurencyjnej. Potrzebne jest zrozumienie pracowników, którym te rozwiązania mają służyć i umieszczenie ich w centrum strategii biznesowych.

Ewolucja, nie rewolucja
Według przewidywań do 2021 r. już 70% przedsiębiorstw będzie wspierać produktywność kadry poprzez wdrażanie rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji . Technologie zwiększają innowacyjność i przyciągają młodych pracowników , jednak dla rozwoju firmy kluczowe są także umiejętności kadry, które wzmacniają efekty cyfrowego rozwoju. Konieczne staje się dostosowywanie kultury organizacji do ewoluujących potrzeb pracowników.

Nowy wymiar nauki
Pokolenie Y za rok będzie stanowiło już połowę zatrudnionych na świecie , co stawia firmy przed wyzwaniem integracji wielopokoleniowej kadry. Zmieniają się także oczekiwania – pracownicy szukają możliwości indywidualnego rozwoju zawodowego i osobistego. Poszerzanie wiedzy powinno stawać się bardziej indywidualne, dopasowane do jednostki, w możliwe dogodnym czasie i trybie, w małych, niemal nieodczuwalnych dawkach w ciągu dnia pracy. Wiele firm, takich jak General Electric, Procter & Gamble, Lufthansa czy Axa, stosuje też tzw. mentoring odwrócony, w którym młodzi uczą starszych kolegów cyfrowych kompetencji, takich jak szybkie pozyskiwanie informacji, korzystanie z aplikacji i mediów społecznościowych czy chmury.

Firmy (nie)gotowe na rozwój
Świadomość znaczenia roli pracowników w procesie cyfrowej transformacji rośnie. Dla 84% firm kluczowa jest poprawa doświadczeń kadry, a ponad 86% jako ważne lub bardzo ważne wskazuje poprawę procesu uczenia się i rozwoju pracowników. Wciąż jednak jedynie 10% przedsiębiorstw uważa się za gotowe do zajęcia się tą kwestią. Aż 23% firm przyznaje również, że nie wie jakie wartości cenią ich pracownicy .

A to już wiesz?  Internet rzeczy w ochronie zdrowia - jak rozwija się kategoria IoMT?

– Wyzwanie dla firm stanowi skuteczne łączenie kultury pracy z rozwojem infrastruktury i technologii. Przedsiębiorstwa muszą nauczyć się rozpoznawania, rozwijania i odpowiedniego wykorzystywania umiejętności kadry oraz angażowania jej do uczenia się nowych kompetencji. Aby budować miejsce pracy przyszłości powinny inwestować przede wszystkim w pracowników przyszłości – wskazuje Mateusz Macierzyński, kierownik ds. produktów ITS w firmie Konica Minolta.

Informacje o firmie
Konica Minolta dostarcza kompleksowe usługi IT oraz szeroki wachlarz rozwiązań do optymalizacji procesów biznesowych w średnich i dużych organizacjach. Firma ma w swoim portfolio rozwiązania w zakresie infrastruktury IT i bezpieczeństwa. Jest również liderem na rynku druku produkcyjnego i przemysłowego oraz czołowym dostawcą biurowych urządzeń wielofunkcyjnych. Konica Minolta specjalizuje się w doradztwie biznesowym i nowoczesnych technologiach oraz dostarcza szereg wiodących na świecie systemów i urządzeń wykorzystujących różne metody druku. Regularnie inwestuje w badania i rozwój, dzięki czemu wyznacza wysokie standardy na rynku. Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o. wchodzi w skład grupy Konica Minolta, Inc. z siedzibą w Japonii. Dysponuje najbardziej rozbudowaną strukturą obsługi serwisowej i sprzedażowej w Polsce, obsługuje klientów w 15 oddziałach w całej Polsce.
Więcej informacji o firmie i produktach znajduje się na stronie internetowej Konica Minolta: www.konicaminolta.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy